آلاچیق حیاطی- بهترین فضا در خانه ی شما

چهارشنبه 23 بهمن 1398
10:34
خالقی

فضایی دنج و راحت، گپ و گفتی دوستانه در زیر سایه بان، لذت بردن از فضای اطراف و تجربه محیطی سرسبز بعد از یک روز کاری، آروزی شهروندانی است که با ترافیک و آلودگی محاصره شده اند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که حیاط دارید، از فکر ساختن محیطی سرسبز و قرار دادن آلاچیق در آن بیخیال نشوید!

برای شماهایی که یک فضای دنج می خواهید!

نمونه بالا یک آلاچیق خصوصی تمام عیار است برای مواردی که همسایه هایی دارید که نمی خواهید به فضای خصوصی تان دید داشته باشند. این تمام ماجرا نیست، زیرا در فصل بارندگی و هم چنین آفتاب شدید، شما را در امان نگه خواهد داشت. برای گرم و نرم تر کردن آلاچیقتان از کوسن ها و پشتی های نرم استفاده کنید تا تجربه ی نشستن در این فضا تا حد امکان راحت و بی نظیر باشد.

آلاچیق با سایه بان متحرک!

برای افرادی مثل من که دوست ندارند هیچ مانعی بین آن ها و طبیعت باشد، مسلما استفاده از سایه بان های متحرک برای ساعات خاصی از روز مناسب است. حتی از نگاهی دیگر، سایه بان متحرک نوعی تنوع رو را در فضا ایجاد می کند و هم چنین به انتخاب های شما می افزاید! توجه داشته باشید که با در نظر گیری سبک و استایل انتخابی، مبلمان های خود را تهیه نمایید.

دوستی بیشتر با طبیعت!

مسلما وقتی از شهر و فضای مصنوع در حال فرار هستید، بهتر است آلاچیقتان را با طبیعت و فضای سبز بیشتر ترکیب کنید. نمونه آورده شده یک آلاچیق کاملا ساده و کم خرج است که زیبایی اش را مدیون گیاهان رونده اطرافش است. در واقع باید بهتان بگویم که من مخالف پر و پا قرص آلاچیق های آماده و فلزی بیرون هستم! به این تصویر نگاه کرده و خودتان قضاوت کنید.

اگر فضای بزرگتری در اختیار دارید.

اگر حیاط بزرگ و یا باغ دارید کمی سلطنتی تر عمل کنید! قرار دادن یک تخت در یک آلاچیق بزرگ، می تواند بهترین گزینه برای استراحت بعد از ساعات کاری خسته کننده باشد.


کمی لوکس تر تنها با پرده!

شاید جمله من برایتان عجیب باشد پس بهتر است به تصویر بالا نگاه کنید تا منظور مرا بهتر درک کنید. یک قاب ساده از چوب های مرغوب و محصور شده با پرده! سادگی در عین جذابیت! البته اگر نیازمند محصورتر شدن فضا هستید می توانید پرده های ضخیم تری انتخاب کنید و یا در بعضی موارد جهت تزریق شادابی به محیط اطراف از طرح ها و رنگ های خاص تر بهره برید

کمی فانتزی تر!

آلاچیق خانه ی شما قرار نیست شبیه نمونه های موجود در پارک ها باشد! باید همواره سعی کنید در جای جای منزلتان حس شادابی و سرزندگی ایجاد کنید. بنابراین از طرح های خشک و تکراری دست برداشته و کمی خلاق تر باشید. به این دو تاب نگاه کنید! جالب نیست؟!


دکوری های طبیعی در آلاچیق !

شما هم عاشق این عکس شده اید نه؟ گل های آویز بنفش رنگ همانند لامپ های زیبا از آسمان سرازیر شده اند! اگر کمی هم باسلیقه تر باشید می توانید گیاهان معطر را انتخاب کنید تا همه چیز تکمیل شود! یک عصرانه در فضایی دلچسب و بی نظیر! البته باید توجه داشته باشید که حتما در بین گیاهان انتخابی تان تعدادی نیز از دسته گیاهان همیشه سبز باشند تا باغچه ای مناسب برای تمام فصول در اختیار داشته باشید

ظریف و کم جا!

نمونه بالا یکی از کوچک ترین آلاچیق هایی است که می توانید در حیاط کوچکتان قرار دهید! کوچک است اما همان حال و هوایی که می خواهید دارد! حتی شاید این ظرافت و کوچکی آن را دوست داشتنی تر هم کرده باشد!


روشنایی را فراموش نکنید!

برخلاف تصور خیلی ها نورپردازی یکی از مهم ترین مباحث در طراحی و دکوراسیون محسوب می شود که به کارگیری درست آن می تواند جادو کند! از طرفی نوپردازی سبب می شود آلاچیقتان در تمامی ساعات روز قابل استفاده بوده و در شب نیز جلوه خاص خود را داشته باشد! از ایده های تکراری دست برداشته و متفاوت تر فکر کنید


از مصالح سازگار با محیط استفاده کنید.

دلیل اصلی این کار این است که این مصالح با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار تر بوده و هم چنین به دلیل فراوانی در آن منطقه ارزان تر هستند. از لحاظ بصری نیز این مصالح آشناتر و زیباتر به نظر می آیند.


آلاچیق


یک تیر و دو نشان!

شما هم از آن افرادی هستید که دوست دارید در حیاطتان سنگ تمام بگذارید اما فضای محدودی در اختیار دارید؟ تصویر بالا بهترین نمونه برای شماهایی است که دوست دارید هم زمان هم تاب داشته باشید هم آلاچیق!


بیشتر بخوانید: مبلمان باغی ویلایی ، از کاناپه راحتی تا ست ناهارخوری!


آلاچیق

به جزییات توجه کنید!

برای مثال توجه به زمان گلدهی گیاهان، خزان پذیر بودن، رنگ شکوفه ها، رنگ و شکل لامپ ها، رنگ و جنس مصالح آلاچیق و … می تواند در نتیجه ی کار تاثیر بسیار زیادی بگذارد. شاید تک تک این موارد به تنهایی اثر گذار نباشد ولی در مجموع بر روی کیفیت نهایی کار موثر خواهند بود.


آلاچیق


فضایی برای دور هم جمع شدن!

اگر فضای مناسب در اختیار دارید آن را برای مناسبت های مختلف در نظر بگیرید. صرف عصرانه و یا وعده های روزانه در محیط بیرون از خانه بی نظیر خواهد بود.


آلاچیق


به دنبال طرحی خاص تر هستم!

اگر می خواهید کاملا متفاوت کار کنید، می توانید به سراغ سازه های غیر معمول تر بروید. البته بهتر است چنین کارهایی را به دست هر کسی نسپارید!


آلاچیق


سایه بانی متفاوت!

دیدن سایه بان های تکراری شاید شما را خسته کرده باشد، برای همین فاصله گرفتن از طرح های معمول می تواند به کلی طرح آلاچیق تان را متحول کند. مخصوصا اگر این طرح سازه ای خشک و چهارچوب بندی شده نباشد.


آلاچیق


سازه های پیش ساخته

مسلما چنین طرح هایی برای آلاچیق کار شما نیست و باید آن را سفارش دهید! بنابراین اگر بودجه ی کافی در این زمینه دارید، این طرح ها می توانند حال و هوای حیاطتان را متحول کرده و به نظر مهمانانتان بسیار خاص بیایند.


آلاچیق


می توانید از ترکیب سبک ها استفاده کنید!

اگر از آن دسته آدم های ساختار شکن هستید چنین طرح هایی می توانند شما را به خوبی راضی کنند! البته در نظر داشته باشید ممکن است این مدل ایده ها به چشم همه زیبا به نظر نرسد.


[ بازدید : 448 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آلاچیق- پرگولا- دکوراسیون چوبی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]